clock menu more-arrow no yes

Filed under:

Reports Accuse Ronaldo Of Paying To Silence Sexual Assault Allegation

The supposed sum involved is $375,000.

Real Madrid CF v Deportivo Alaves - La Liga Photo by Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images

Der Spiegel has reported that Ronaldo allegedly paid off a woman who had accused him of sexually assaulting her on July 13, 2009, when he vacationed in Las Vegas in the United States. The German outlet claims that the woman received $375,000 in exchange for her silence on the matter. As reported by the Irish Times, Der Spiegel is claiming that the settlement was a three-page document that “imposes a gag order on the woman ever discussing the claims in public.” This agreement is said to have been signed six months later, on January 12, 2010. The supposed mediator to this deal was Ronaldo’s lawyer, Carlos Osorio de Castro.

Gestifute, a sports agency that represents Ronaldo, has responded with a statement vociferously denying these allegations.

[Translation of the original Portuguese]:

German newspaper Der Spiegel published today an extensive news piece about an alleged accusation of violation that, as it is said, would have been made to Cristiano Ronaldo in 2009, about 8 years ago.

This is a piece of journalistic fiction.

The supposed victim refused to identify itself and corroborate the story. The entire plot is based on unnassigned documents in which the parties are identified by codes, on emails between lawyers that are not about Cristiano Ronaldo and which authenticity he does not know/confirm, and on a supposed letter that would have been sent by the victim, which he never received.

The report by Der Spiegel is false and Cristiano Ronaldo will act against this paper through all means within range. The accusation of violation is disgusting and outrageous, and it cannot be taken lightly.

This is not the first time Ronaldo has faced sexual assault allegations. In 2005, two women claimed that they were raped by Ronaldo and another man. Ronaldo maintained his innocence and the charges were eventually dropped due to insufficient evidence.


Here is the original report from Der Spiegel, which is only available if you have a subscription.